Chapter 38 - Home sweet home Part 2

PREVIOUS: ''Åker nog hem med. Saknar söndags middagarna hemma'' sa Liam och det gjorde jag med. Helt klart.
''Det gör jag med du, åker också hem'' sa Harry glatt. Även fast det var han som träffade sin familj senast. Eller iallafall sin mamma och syster.
''Ska du med hem eller?'' frågade Liam Niall. Han har lite längre hem än vad vi har.
''Ja jag tror det. Saknar med mammas middagar hemma'' sa han och då blev det så. Alla åker hem.

Fansen var vid flygplatsen. Inte lite, en hel del faktiskt. Kan knappt tro att det är så mycket folk här bara för att se oss att åka iväg. Jag skrattade tyst för mig själv åt tanken. Detta skulle knappt gå att hinna ta våra väskor in på flygplatsen. Jag kollade ut genom fönstret ur bilen och såg att ett flertal säkerhets väktare var på plats samt polisen. Rätt sjukt att polisen är här för att vi kan ställa till med så mycket av våra fans. Det känns inte direkt bra ändå. Ibland önskar jag att vi inte skulle vara så stora som vi är idag. Visst det är roligt och man vill bara bli större och större inom musiken. Men tanken på att folk blir skadade. Det tills poliser och ambulanser på plats på spelningar och nästan var vi än är någon stans. Det känns sjuk, för man vill ändå vara så stor som möjligt men ändå inte så stora vi är idag. Och ändå inte där i mitten. Bara man önskade att man kunde byta varje dag lite då och då. Att kunna ha en normal konversation med någon fans man stöter på innan tiotals eller nästan hundra tjejer kommer springande. Det är svårt, för man vill inte lämna ute någon. Man vill spendera lika mycket tid med alla, men det går inte. Sen dom som har följt oss sen dag ett när vi var med i the X-faktor. Tänk om där är någon som är ett riktigt stort fan sen mer än ett år tillbaka som vi inte träffats. Det känns så taskigt.
Jag vaknade upp ur mitt tänkande genom att Liam knäppte med fingrarna framför ögonen på mig.
''Var tänker du då?'' frågade han mig.
''Ingenting'' ljög jag. Gillar inte att ljuga för killarna eller någon där emot. Men orkade inte berätta allt som gick runt i mitt huvud.
''Hemligt, märker man'' sa Louis med en lurig röst.
''Secret crush?'' frågade Zayn mig. Och jag skrattade lite.
''Jo klart. Men nej tänker lite bara'' förklarade jag.
''På en tjej?'' frågade Louis mig lite lurigt.
''Nej'' svarade jag och skrattade.
''Varför ljuger du? Du skrattar alltid när du ljuger'' sa Louis igen.
''Men när du kollar på mig så, då går det inte att hålla sig från skratt'' sa jag och skrattade ännu mer.
''Han har en poäng där'' lade Harry till.
''Ja faktiskt'' sa Liam och jag fortsatte att skratta.

     

''Killar, ni får skynda er genom flygplatsen och måste komma igenom. Vi tar hand om era väskor så ni får dom. Men det finns ingen chans att ni kan ta dom med er när det är så här mycket tjejer'' sa Paul till oss och bilen stannade. Flera säkerhets vakter höll bak alla fans och där var även stängsel som inte verkade hjälpa jätte bra.
''Okej vi två går ut först och vi ska försöka ta in så säkert som möjligt'' lade han till. Detta betydde att vi inte kunde stanna upp vid några fans utan bara snabbt ut ur bilen och snabbt in. ''Redo?'' frågade han oss och vi svarade ja i varandra munnar. Dom stack ut och ställde sig framför vår dörr och därefter öppnade den. Skriket blev säkert tre gånger så högre än innan. Det brändes nästan i öronen men hade ändå ett leende på läpparna i med så många hade kommit hit bara för att se oss. Vi fick gå ihop klämda med varandra och kände Harrys grep om min tröja. Vi skyndade oss genom flygplatsen tills vi passerade några dörrar där det var helt avspärrat för alla fans att komma in. Vi släppte varandra och gick lite mer fritt nu istället för en stor klump.
''När får vi våra väskor då?'' frågade jag Paul när vi gick mot några bänkar.
''Några killar kommer snart så snabbt det har minskat med fans utanför och går med era väskor precis som det var deras. Så det ordnar sig'' förklarade han för oss och vi satte oss ner på några bänkar tillsammans. Det var en hel del folk som stod och väntade på att få registrera sina biljetter och såg trötta ut. Själv hade vi alla jobbat innan idag och var trötta med. Eller jag var iallafall och hungrig med.
''Hänger någon med och köper mat? Är hungrig'' sa Liam och jag reste mig på en gång.
''Jag följer med, jag svälter snart'' svarade jag och han skrattade och reste sig upp.
''Ska ni ha något?'' frågade Liam dom andra.
''Köp en dricka till mig'' sa Zayn och lutade sig bak.
''Gör det från en till två'' lade Louis till.
''Gör det till tre'' sa Harry och vi skrattade och gick iväg.


''Vem tänkte du på i bilen då?'' frågade Liam mig när vi stod och kollade vad vi skulle beställa.
''Jag tänkte inte på någon. Tänkte mest på fansen, att det är någon som kanske följt oss sen dag ett och inte träffats oss ännu'' svarade jag honom.
''Jaha okej, tänk om där finns någon. Tycker synd om henne eller honom då. För ett och ett halvt år är en lång tid'' svarade han.
''Precis ja, hur är det med dig och tjejerna då?'' frågade jag honom.
''Det är ingen just nu, har våra fans ju'' sa han och vi småskrattade.
''Ja det har vi. Våra tjejer'' svarade jag honom.
''Precis ja'' sa han.
''Men har du kommit över Kim då?'' frågade jag honom.
''Ja det har jag. Sen jag fick reda på att hon inte kände samma som jag gjorde för henne försökte jag komma över henna och tänka på något annat. Det tog typ två veckor, men jag bryr mig fortfarande sjukt mycket om henne. Men det var svårt, men försökte tänka på musiken och våra fans istället gick det lite bättre'' förklarade han och det verkade verkligen som han hade kommit över honom.
''Smart ide att tänka på musiken och fansen istället. Ska tänka på det nästa gång jag känner mig nere'' sa jag till honom.
''Ja det går faktiskt lättare än man tror'' lade han till.
''Så du är redo och träffa en ny och hon med utan att du kommer bli sårad eller?'' frågade jag honom och kände direkt när jade hade sagt meningen att det var en sjukt dålig förklaring. Jag började skratta och han med.
''Du äger på att förklara, bror'' sa han och vi skrattade lite.
''Jag vet, men du fattade vad jag menade'' sa jag och log mot honom.
''Ja det gjorde jag. Det är helt chill för mig om hon hittar en ny och tror jag kanske kan hitta en ny med utan att tänka på henne'' förklarade han. Det kändes bra att höra det ifrån honom att allt var okej med honom med han och hela Kim saken.


Part 2 ute och kommer nog en part 3 också tror jag. Vi får se när den kommer upp då.
Kommentarerna har minskat tycker jag.... kan ni få upp dom igen så lovar jag ett spännande nästa?:D

Kommentarer
Postat av: julia

Du har gjort två inlägg på en månad. Man kommer ju inte ihåg någon ting. Vill du har kvar dina läsar måsten du updatera mer än två ggr i månaden!!?

2012-03-25 @ 11:11:18
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/
Postat av: julia

Och du kan ju inte förvänta dig kommentarer om du inte ens uppdaterar. Så du får du skylla dig själv.

2012-03-28 @ 19:53:45
Postat av: Jenny

Ååå skiit vad bra, och sen kommer Harry hem

Och då öppnar Kim istället för Anne!! :D du är sååå duktig!! :D

2012-03-30 @ 19:51:47
Postat av: Marina

Sjuuktbra!

2012-03-31 @ 16:08:02
Postat av: Hanna

Jätte bra :D !!

2012-04-01 @ 11:55:50
Postat av: Nora O

Hej, jag funderar på att ha en blogawards.. skulle du kunna kommentera vad du tycker så är du gullig..! :)

2012-04-01 @ 12:15:09
URL: http://astoryy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0