Chapter 37 - Home sweet home Part 1


''Detta är sjukt killar'' avbröt Niall tystnaden.
''Vad menar du?'' frågade jag och Harry pausade spelet.
''Allt. Tänk om någon av oss fem inte skulle kommit till just den uttagningen. Kanske ett år innan eller senare. Då skulle vi inte sitta här ju'' förklarade han. Och han hade rätt om inte någon av oss skulle dykt upp skulle jag vara hemma och plugga till engelsk lärare. Allt jag ville veta var om jag kunde sjunga eller inte. Och jag kom på här långt, så tror det menar att jag kan sjunga.
''Sant, jag sökte året innan men kom inte vidare'' sa Louis och log för sig själv. ''Glad att jag inte kom vidare då. Annars skulle jag varit hemma med Stan säkert'' sa han och skrattade lite.
''Ja precis. Varit värsta gangstern'' lade Harry till och vi skrattade.
''Kan fortfarande inte fatta det. Allt har gått så snabbt'' sa jag och killarna såg ut och instämma.
''Minns knappt vad jag åt till middag igår ju'' sa Niall och vi alla skrattade åt honom.
''Konstigt du äter ju hela tiden. Omöjligt att komma ihåg det ju'' sa Liam och vi skrattade igen.
''Plus du äter som en gris så du hinner inte se vad ut stoppar i munnen ju'' lade Harry till.
''Du tar ju all mat från alla andra istället'' sa Niall och försökte hålla minen. Vilket inte gick så vi alla skrattade igen tillsammans. En härlig stund, bara vi fem. Vi avbröts att min mobil ringde. Jag reste mig upp och gick fram till bordet där den låg.
''Det är Paul'' sa jag lite förvirrade till och svarade. ''Zayn'' svarade jag i luren.
''Hej Zayn, läget?'' svarade han tillbaka.
''Det är bra, hänger med killarna bara. Själv då?'' svarade jag honom tillbaka.
''Det är bra här med. Men tänkte meddela er. Att dom tre dagarna framöver skulle ni jobba i studion på nya låtar. Men det får vi skjuta upp, han killen vi skulle jobba med har blivit sjuk. Så ni har tre dagar ledigt nu men det blir fyra för ni var ändå lediga då'' förklarade han för mig. Ett leende spreds på mina läppar för kanske kunde åka hem till familjen. Har vi träffat dom på hur länge som helst.
''Okej så vi är lediga tills på... tisdag då?'' frågade jag honom och märkte hur killarna vände huvudet ifrån varandra mot mig. Jag log mot dom och nickade.
''Ja precis så på tisdag började ni jobba igen. Klockan elva har ni en signering i Manchester. Det kommer ni ihåg va?'' frågade han och ärligt talat. Det hade jag glömt.
''Ja killarna har koll på det'' svarade jag honom och hörde hur dom frågade i bakgrunden vadå?
''Bra, då ses'' sa Paul i luren.
''Ja det gör vi. Hejdå'' sa jag och lade. Jag gick mot killarna igen och alla hade nyfikna blickar.
''Såå?'' sa Niall nyfiket. Jag satte mig ner igen i soffan med dom.
''Vi ska inte till studion på fredag, lördag och söndag. För han vi skulle jobba med var sjuk, så vi har ledigt. Och det har vi på måndag med'' sa jag och ett stort leende sprack upp på deras läppar.
''Jag vet inte hur vi ska göra killar, men jag sticker hem då'' sa Louis glatt.
''Jag med, åker imorgon kväll. Vi skulle jobba med något imorgon med'' sa jag.
''Åker nog hem med. Saknar söndags middagarna hemma'' sa Liam och det gjorde jag med. Helt klart.
''Det gör jag med du, åker också hem'' sa Harry glatt. Även fast det var han som träffade sin familj senast. Eller iallafall sin mamma och syster.
''Ska du med hem eller?'' frågade Liam Niall. Han har lite längre hem än vad vi har.
''Ja jag tror det. Saknar med mammas middagar hemma'' sa han och då blev det så. Alla åker hem.


Sorry för kort del och att det inte kommit upp något. Men jag har inte tid, eller egentligen vet jag inte vad jag gör när jag kommer hem från skolan. För ligger bak i skolarbetet också men ändå gör jag ingenting hemma. Typ datorn, men vad f*n gör jag egentligen där? INGE ANING !!
så tillbaks nu ja, detta hade jag skrivit innan så ska försöka skriva lite till den. Så det var därför jag har delat upp det i Part 1 och sen kommer Part 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0