Chapter 36 - The photos

PREVIOUS: ''Jag har snackat med hennes chef så hon får ledigt och jag har bokat resan och stannar där i tre dagar. Vi sticker om en vecka och berätta ingenting för henne för hon får reda på det två dagar innan som en överraskning'' förklarade han och det lät så romantiskt. Tänk om man själv när man blir äldre och ens pojkvän eller sambo gör så mot en. Romantiskt!
''Hon kommer älska det. Det skulle jag gjort'' sa jag och han log mot mig.
''Nej pappa, jag stannar inte här när hon är här'' sa hon surt mot Dustin.
''Jag kan inte hjälpa det. Du, din syster och Kim ska klara er ensamma i detta huset tills jag kommer hem igen. Det är för guds skull bara tre dagar'' sa han irriterat mot oss tre.
''Jag stannar inte i samma hus som henne i tre dagar'' sa
Vallery surt igen.
''Ni ska fixa detta. Jag vet inte vad ni två tjejer bråkar om. Men ni ska lösa det innan jag kommer hem igen'' sa han surt mot oss båda. Oh gud jag orkar inte ens vara i samma rum som henne. Hon är så jobbig och dryg. Hon var helt okej innan, innan tills igår.
''Jag tar med mig Chole och vi stannar hos mamma'' sa hon surt och började gå iväg. Ta med dig Chole och stick tack ja. Det gör saken mycket bättre så kan vi alla vara glada. Jag kan inte direkt sticka iväg. Får inte sticka tillbaka till London igen, för var där ju föra veckan. Är tvungen att stanna kvar här.
''Nej er mamma ska med iväg och ni två stannar i detta huset'' skrek han surt på henne. Jag hade aldrig hört Dustin skrika förr och vill inte göra det heller. Men det är svårt när jag och Vallery bråkar och inte vill snacka med varandra typ. Förutom att bråka.
Jag hörde hennes fotsteg gå upp för trappan. Hon lät bokstavligen som en elefant i trappan. Hörde ett duns när hennes dörr smällde igen.
''Jag går ut'' sa jag till Dustin och tog på mig skorna.
''När kommer du hem igen?'' frågade han mig. Hörde att han fortfarande var irriterad i rösten.
''Vet inte, har mobilen på mig'' sa jag och stängde dörren efter mig. Hur skulle detta nu gå till? Tillbringa tre dagar i samma hus som Vallery och Chole. När båda två hatar mig. Eller iallafall Vallery. Chole fattar nog inte och står säkert på hennes syster sida. Skulle jag med gjort, men inte roligt att tillbringa tre dagar att laga mat och bara bo där tillsammans med dom. Hon kanske sticker till en kompis och sover där men då har jag ändå Chole och tror faktiskt inte Vallery skulle lämna hennes lilla syster och mig tillsammans. Jag fortsatte och gå längs vägen och bort ifrån kvarteret. Jag såg Anne. Hennes bruna hår glänste i solen. Jag log mot henne och hälsade. Vi bemötte varandra med en kram.
''Hur är det?'' frågade hon mig glatt.
''Har varit bättre, hur är det själv?'' frågade jag henne tillbaka.
''Dustin och jag åker till Paris imorgon så det är hur bra som helst. Är det något som har hänt eller?'' frågade hon mig lite oroligt.
''Vi får ha det så roligt. Njaa eller inte direkt. Mest att Vallery och jag bråkar. Stort. Så ska vi bo tillsammans nu i dessa dagarna och det kommer inte sluta så bra. Och hon och Chole kan inte sticka till deras mamma för hon skulle bort och jag får inte åka till London igen'' sa jag och ryckte på axlarna. Ville inte göra en sån stor sak utav det nu när dom ska iväg och ha roligt. Dom ska inte behöva bry sig eller vara oroliga över oss när dom är borta.
''Men nej så jobbigt. Men du kan bo hemma hos mig. Där är du ensam då och ändå en bit iväg från Vallery och Chole'' sa hon glatt och inbjudande.
''Men det kan jag ju inte göra. Vi ska nog försöka lösa det på något sätt'' sa jag och pressade fram ett leende så hon skulle tro på mig.
''Men bo hos mig. Du har huset för dig själv och du kan mata katten och ta in posten. Det är det ända jag begär utav dig då. Plus att du inte river huset'' sa hon och skrattade lite. ''Då kanske ni får en tid att fundera på saker och så när vi är tillbaka igen så kan du och Vallery prata med varandra och reda ut lite saker mellan er. Så du är mer än välkommen att bo i mitt hus'' lade hon till. Anne är nog den bästa som finns.
''Tack så mycket, Anne. Det betyder verkligen att jag kan vara borta ifrån dom två ett tag'' svarade jag glatt. ''Men är det något jag ska mer fixa när vi åker imorgon?'' frågade jag henne.
''Vi kan gå hem till mig så kan jag visa dig'' sa hon och tackade så klart inte nej. Vad som helst så jag kan vara borta ifrån Vallery.

   

Jag vred nyckeln om i dörren och dörrens låstes upp. Jag slängde in min weekend väska på golvet i hallen och stängde dörren efter mig. Tog av min skorna och gick in i köket och tog ett glad med apelsinjuice.

Jag gick upp till in till Annes rum där jag skulle sov nu dom tre dagarna fram över. La väskan i sängen och började packa upp lite saker. Tog med mig det nödvändigaste som datorn, pengar, solglasögon och bikini för hon har ju en pool. Lite extra kläder la jag med på sängen vilket betyder när jag ska lägga mig ikväll flyger allt ner på golvet istället. Jag slängde iväg den tumma väskan på golvet under en stol. Jag tänkt att jag skulle kunna gå upp, har inte sett hur det ser ut där uppe. Vad kan hon egentligen ha där uppe när hon bor ensam i ett hus för sig själv?
Jag gick upp längs trappan och såg två dörrar. En åt vänster och en åt höger höll. Jag kollade på den långa byrån och såg några fotografier. Jag tog upp ett av dom. På bilden visade en liten pojke på ett skolfoto med den typiska blågråa bakgrunden. Han var glad med kort ljusbrunt hår som slutade precis vid pannan och ner för öronen. Ett leende spreds på mina läppar och log åt killen på kortet. Det var precis så nästan alla tänderna hade växt ut helt. Så gulligt. Jag ställde ner kortet på samma plats på byrån och tog upp nästa. Förmodligen samma kille. Kanske lite yngre på kortet bara. En stor vit mössa på huvudet och en gul napp i munnen på honom. En trehjuling stod bakom honom och han hade säkert precis gått av cykeln efter bilden togs. Jag ställde ner nästa kort igen och såg ännu en bild på samma kille. Men med lite lockigare hår. Samt lite brunare. Jag tog nästa kort och efter mer och mer kort jag höll upp i handen. Mer och mer började det liknade Harry som har såg ut idag. Det sista kortet på honom var med hans lockiga hår vid topparna, helt platt och rufsigt på huvudet. Ett stort leende på läpparna och klar gröna ögon. Han hade mer gråblå när han var yngre när jag kollade på dom andra korten snabbt. Koret var tagit ifrån här när killarna var här i en vecka. När han står vid grillen och grillar. En typisk sommar bild man blir varm i kroppen och kolla på. Jag satte ner det sista fotot och byrån igen. Och såg att ett kort låg för sig själv upp och ner. Drog det försiktigt mot mig och ett leende spreds över mina läppar. En bild på killarna i poolen när dom badar. En bild jag tog utan att dom la märke till det. Tills dom såg att jag hade en kamera vid huvudet.

Den gången var det första gången Louis läppar nuddade mig. Eller min kind. Inte som ett hej och välkommen. Mer som en kyss på kinden. Istället för på läpparna. Nu önskar jag bara att han skulle kysst mig på mina läppar istället för på kinden. Men det var bara på skoj när han gjorde det och han retades med mig. Men det var alltid något. Ett större leende spreds i huvudet. Tills jag kom på att jag stod på ett kort i handen på killarna badandes och jag såg säkert ut som en idiot. En idiot med ett stort leende på läpparna, nästan ända upp till öronen.



Förlåt för en tråkig del men försöker komma på något bra men det står still.... xo

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Killarna kan åka hem till sina familjer, harry kommer hem och mäts då av kim! Kim berättar om dustin och Anne och blablabla så blir hon inte helt ensam :D hon och harry kan ju bli jätte bra kompisar?! :)

2012-03-14 @ 21:35:49
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: julia

Vem har gjort din design?? Om det är du, skulle du vilja göra en till mig då? Svara snälla på mail! :)

2012-03-15 @ 16:15:11
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/
Postat av: Izza-1D NOVELL blogg.

Gud va bra novell :) ÄLskar den seriöst <3



Besök gärna min: Izzish.blogg.se

2012-03-15 @ 20:31:09
URL: http://izzish.blogg.se/
Postat av: 1Dpiics - agnes

kika gärna in på min blogg om one direction! :D

du kommer inte att ångra dig!! ;D

http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-03-16 @ 13:43:53
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0