Chapter 35 - She will love it, i would

PREVIOUS: Bara om han kunde gillat mig som jag gillar honom. Men det skulle ändå aldrig gått att dejta någon av killarna eller någon som reser världen runt och jobbar. Skulle aldrig gått fast hur mycket man än skulle försökt. Men man ska ju alltid hoppas även om det inte kommer hände något mellan honom och mig. Jag känner det på mig. Louis letar nog inte efter en sån typ som mig.

Jag satte mig på plats och kände hur tåget rullade ifrån stationen och bort ifrån London. Jag slog upp min dator i knäet och kom på att jag skaffade en blogg men gjorde bara några inlägg den veckan sen lade jag ner projektet, men ska nog skriva om min vecka i London istället. Jag klickade upp ett nytt text dokument och började skriva.

Länge sen sist men jaja. Är tillbaka nu.
Meningen var att jag bara skulle stanna i London några dagar men det blev mer en hel vecka. Gjorde inte mig så mycket för som jag har saknat den staden. I med att jag inte får bo ensam i huset hemma när mamma är på sjukhuset så måste jag bo hos min mammas kusin som jag aldrig träffat innan. Förutom när jag var liten men det gäls inte.
Jag var ute igår med Millie och festade på en klubb inne i centrum. Sen kväll och träffade trevligt folk. Fick lite för mycket dricka i mig så kände mig inte precis att gå upp ifrån sängen innan och göra mig ordning för tåget. Eller allt folk var inte lika roligt att se. Zoey. Har inte sätt henne på mer än en månad och där stod hon med ett lömsk leende på läpparna vid baren med två andra tjejer. Var hon tvungen att just vara på samma klubb som oss två.
För er som inte vet är Zoey en tjej som gick på min förs skola innan vi gick ut för mer än en månad sedan. Hon är bokstavligt talat en bitch och jag HATAR henne. Ajaj ska inte spilla tid och snacka om henne.

Jag tog ett djupt andetag och kollade ut genom fönstret men såg ingenting innan jag insåg att vi körde i en tunnel. Vad ska jag mer skriva om? Louis kanske men om någon hittar min blogg och ser att jag skriver om One Direction kommer allt bli en sån stor sak utav det. Eller vänta lite? Jag kollade upp i tågs taket och fick en idée. Om jag inte skriver om One Direction, men jag ljuger inte. Att jag bara skriver L som är Louis. Och sen med Liam. Jag behöver kanske inte skriva att det är han heller för den delen. Men det är kanske två om dagen max som kommer läsa min blogg. Jag publicerade inlägget och gick in på ett nytt inlägg och började skriva igen.

Sen är det en kille. Han är rolig, omtänksam, har ett perfekt leende och är som en perfekt pojkvän. En av alla tjejers dröm, bokstavligen. Jag har umgåtts med han några dagar nu i London när jag var hemma, men han jobbade även så vi kunde inte hänga så mycket. Men jag gillar honom. Inte bara lite, utan mycket. Som när vi satt i hans bil när vi körde hem till mig, för varje rörelse han gjorde så föll jag mer och mer för honom. Men det är två problem.
Det första är att han gillar säkert inte mig. Han tänker säkert på mig bara som en vän. Men jag vill att vi ska vara mer än så. Sen om det väl skulle hända något med oss skulle det säkert inte fungera heller för den delen.
Och det andra problemet är att hans typ bästa kompis eller vad man kallar det gillade mig innan. Vi umgicks mycket och snackade rätt ofta, fast det gör vi ännu med. Men han gillade mig innan och jag berättade för honom att jag inte hade samma känslor för honom som han hade för mig. Tycker så synd om honom att man gillar någon så gillar inte den personen en tillbaka. Jag känner mig i så fall precis som honom nu i med att jag gillar L. Men kan inte göra så mycket åt det heller för vill inte riskera L:s och min vänskap. Sånt är livet väl....

''Hur var London då?'' frågade Dustin mig när vi satt i bilen.
''Det var skönt att vara hemma igen. Saknar det så'' förklarade jag för honom.
''Det förstår jag. Var du mycket hos din mamma då?'' frågade han mig.
''Ja jag var där nästan varje dag. Var med Millie och killarna lite också'' sa jag till honom. Han vände snabbt huvudet mot mig och log och sen vände han blicken tillbaka till vägen igen.
''Visste killarna att du var tillbaka i London ett tag då?'' frågade han mig.
''Nej ingen av dom'' sa jag och skrattade lite. ''Men var inte med alla, dom jobbar ju nästan hela tiden. Träffade Louis, Liam och Zayn några gånger. Men mest Louis'' sa jag till honom.
''Okej, tror ni säkert hade roligt som hemma hos Anne när vi gillade där'' sa han och vi båda små skrattade åt minnet.
''Ja det hade vi. Louis följde med till mamma en dag också'' berättade jag för honom.
''Vem av dom var Louis nu igen?'' frågade han mig.
''Han som hade brunt hår som var lite stretigt och skämtade rätt mycket'' sa jag och han skrattade.
''Det var en härlig påg. Du kan satsa på han vet jag'' sa han och skrattade. Jag kände att jag blev lite röd i huvudet så kollade ut genom fönstret så han inte skulle se mig.
''Det är han med'' sa jag tyst för mig själv.
''Vad sa din mamma om Louis killen då?'' frågade han mig.
''Hon verkade gilla honom. Och hon frågade mig hur jag kunde vara så lugn för innan var jag helt besatt av One Direction och skrek när jag bara hörde deras låt på radion eller på teven. Tills jag träffade dom var jag så. Men ville ändå vara ett lugnt fans när jag träffade dom första gången och ja det var jag. Men hon tyckte det var lite roligt att jag kom ditt med en av dom'' berättade jag för honom och han små skrattade.
''Ja det är roligt för henne att få lite olika besök ju'' sa han. ''Men det är trevliga killar, alla fem. Dom verkade vara det under bara den tiden jag träffade dom där'' sa han och han hade helt rätt. För det är som allihopa.
''Det är dom också'' sa jag. ''Det var roligt att se deras minner med när jag kom ut i trädgården och Niall såg mig och dom fattade ingenting'' sa jag och skrattade lite åt minnet.
''Jag eller Anne hade heller ingen aning att ni hade träffats innan'' sa han och små skrattade med.
''Det var ju en överraskning för er alla ju'' sa jag stolt och gjorde ett stort leende mot honom. ''Han du snackat med Anne än?'' frågade jag honom.
''Om vadå?'' frågade han undrande.
''Att ni skulle åka till Paris'' sa jag och klarnade upp hans minne.
''Jag har snackat med hennes chef så hon får ledigt och jag har bokat resan och stannar där i tre dagar. Vi sticker om en vecka och berätta ingenting för henne för hon får reda på det två dagar innan som en överraskning'' förklarade han och det lät så romantiskt. Tänk om man själv när man blir äldre och ens pojkvän eller sambo gör så mot en. Romantiskt!
''Hon kommer älska det. Det skulle jag gjort'' sa jag och han log mot mig.


Jag vet inte om ni kommer ihåg att Kim skaffade en blogg och skrev ett inlägg men sen lämnade jag allt det. Så började med det nu lite. Sen Zoey, kommer ni väl kanske ihåg hon från skolan. Inte skrivit mycket om henne heller men fick dra in henne snabbt igen. Vi får se om hon kommer komma tillbaka igen ;)
godnatt på er !! <3

Kommentarer
Postat av: amandamoaaliza^^

Skriv mer ! <3



Kolla in min och och mina kompisars blogg äru snäll ? :) <3

2012-03-14 @ 11:05:25
URL: http://wewantonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0