Chapter 26 - Lets get wet

PREVIOUS: Jag sprang runt om trädet och bakom stugan. Jag andades ut och lutade mig mot husväggen. Tog några steg åt vänster och kollade runt om hus kanten. Där kom Niall på språng och jag vände mig om snabbt och sprang runt om stugan och kom i Louis famn. Fast igen.
"Men hallå" sa han och jag kollade upp mot honom. Han kramade om mig och hörde Niall komma bakifrån.
"Gruppkram" sa han och kramade om mig bakifrån. Nu är jag defeletivt fast.

Kvällen var helt underbar hit än tills. Maten var utsökt och allt tog slut. Trodde aldrig det när jag såg det innan på grillen. Jag tog upp två av pinnarna och Anne kastade en och fick ner en.
"Yeah, nu får bättra er nu killar" sa jag lite malligt.
"Du ska allt få se" sa Zayn från andra sida av planen.
Dustin kastade en pinne och missade. Niall tog en av sina två och kastade över planen och mot en kub. Den studsade upp och flög mot Harrys fötter.
"Aaash, akta mig dude" sa han och hoppare till. Jag började skratta för det såg rätt roligt ut, samt gjorde Niall det.
"Så inte i vägen då" sa Niall och tog sin andra pinne. "Kasta du annars först" sa han och tog ett steg tillbaka. Jag gick fram till linjen och kastade min första pinne över planen och den gled längs kuben.
"Skämtar du med mig?!" sa jag irriterat för mig själv.
"Det var nära" sa Dustin snällt. Jag kollade på honom och han stod sidan om Anne och höll om varandras ryggar. Dom måste gilla varandra riktigt mycket. Längtar tills jag hittar en kille som jag kan gosa och mysa med som dom två gör.
"Men nära skjuter ingen hare" ropade Louis över planen.
Jag tog tag i man andra kille och pussade den lätt och kramade om den. Det måste ge tur. Jag siktade mig in på kuben framför Liam. Jag kastade iväg pinnen och den kom precis på kuben och den föll ner.
"Yes" sa jag högt och kramade om Niall hårt. Glädjen som sprider inom sig när man slår med en kub. "In your face" sa jag glatt mot Liam och dom. Dom tog upp pinnarna och började kasta, samt dom två kubarna som Anne och jag fick ner.
Vi fortsatte och spela kubb. Vi förlorade när Niall träffade kungen i mitten. Så killarna blev glada och började hålla på med Niall. Tyckte lite synd om honom men det var rätt roligt. Anne och Dustin gick in i huset mesans killarna och ha satt utanför stugan och mös. Jag satt i plats stolen med en filt runt om benen och skrattade åt Louis. Tror jag aldrig har hittat en person i hela mitt liv som har sån bra humor som han har. Och som jag skrattar, det är inte ens sant. Vi satt och snackade om allt, jag berättade om flytten hit och mamma. Jag hörde på deras röster att dom brydde sig om mig och tyckte det var lite synd om allt. Men sen började vi snacka om pinsamma saker vi har gjort råkat göra. Varje berättelse dom berättade fick mig att skratta varje gång. Allt pinsamt dom gjort mot varandra som ett band. Dom måste verkligen älska varandra så mycket att dom orkar stå ut med varandra som dom håller på. Jag skrattade på för fullt.
"Gulligt skratt" sa Liam och ett leende började växa på mina kinder. Jag rodnade lite lätt och kollade ner. Tog håret bakom örat. Jag kollade upp och möttes av Liams ögonkontakt. Kunde inte se så mycket för solen hade börjar att gå ner över träden. Men hans ögon var djupa, bruna.
"Zayn kom in här" sa Louis och nickade in mot stugan. Zayn reste sig från stolen och följde med Louis in.
"Hemligheter, ojoj" sa Liam och vi började skratta. Det tog inte så lång tid innan Louis och Zayn kom ut med lömska leende. Zayn satte sig ner i stolen igen och Louis ställde sig i dörrkarmen och log som ett fån.
"Vad snackade ni om?" frågade jag nyfiket.
"Det får du se" svarade Louis lömskt tillbaka. Jag gav han en killerblick och hörde hur Niall började skratta.
"Jag vet" skrattar han fram.
"Vadå?" frågade jag honom nyfiket.
"Ingenting" sa han snabbt och slutade skratta. Eller han försökte hålla sig ifrån att skratta. Jag skakade lätt på huvudet och skett i det. Niall är ändå bara för gullig med hans skratt.
"Kim, vill du ha en tjockare filt?" frågade Louis mig.
"Ja visst" sa jag och reste mig upp. Tog av filten runt om mig och gick mot stugan. Louis kom ut med en tjockare filt och han fick den tunna av mig. Jag kände ett grepp runt om magen och hur jag lyftes upp från marken. Jag skrek till av reaktionen och såg att det var Zayn som lyfte mig. Dom andra började skratta.
"Varför lyfter nu alltid mig?" frågade jag och försökte mig vända att se Zayn huvud.
"För du ska i poolen nu" sa Zayn och skrattade.
"Nej nej nej" skrek jag nästan panikslaget.
"Its play back time" sa Harry och dom började gå ifrån stugan.
"Nej ni menar inte allvar" sa jag och såg att poolen kom närmare och närmare för varje steg Zayn tog. "Släpp ner mig" skrek jag.
"Nej du ska i" sa Niall och skrattade.
"Och ni visste om att det var de Louis och Zayn snackade om?" frågade jag irriterat. Dom sa ja allihopa samtidigt.
"Men nej så taskigt" sa jag lite halvt ledset.
"Du smet undan innan ju" sa Liam.
"Ja jag hoppar inte frivilligt i med kläderna på ju. Är inte så dum och gör det" sa jag.
"Det är ju därför vi kastar i dig" sa Louis.
"Men varför jag? Varför inte Liam eller Niall?" frågade jag och dom tänkte till lite såg jag.
"Du är tjej" sa Harry stolt.
"Och du berättade inte att du skulle hit här" sa Liam.
"Det gjorde inte ni heller för den delen ju" sa jag emot. Jag kollade på dom och såg att dom tänkte som svar.
"Hon har en poäng" sa Zayn.
"Tack, äntligen någon som håller med" sa jag med ironi i min röst. Vi stod framme vid poolen och jag kollade ner i vattnet. Det ser inte så djup ut om man väl kollar. Kände att Zayn släppte taget runt om mig så stod på marken igen. Han höll fortfarande om mig och jag kom på en plan. Kommer få riskera något men det blir helt klart värt det. Vi stod vid poolkanten och kollade ner.
"Så söta nu är då" sa Harry och vi vände oss om och skrattade.
"Släpper inte taget om henne" sa Zayn och kramade om mig lite hårdare.
"Naww" sa jag mot honom.
"Annars sticker du iväg ju" sa han och vi började skratta. Han var inte så gullig, ville mest att jag inte skulle springa ut över gräset igen och komma undan igen.
"Kanske sant" svarade jag.
"Men nej du ska i nu" sa Louis och såg att han började få mot oss. Jag vände mig snabbt om mot Zayn och kramade om honom hårt. Lutade mig skarpt mot poolen och både Zayn och jag åkte i. Jag tog ett djupt andetag precis innan och släppte Zayn när vi kom under ytan. Jag flöt upp och skrattade. Jag simmade till kanten och Zayn kom upp över ytan.
"Vad var det där?" sa han snabbt och simmade mot kanten med.
"Tyckte du behövde bada, du luktade" sa jag och skrattade. "Det var ju skönt" sa jag och flöt bak på rygg.
"Nej inte alls" hörde jag Zayn säga och nästa sekund var han på land igen.

Klockan hade börjar närma sig ett på natten. Himlen var inte hel svart, mörkblå bara. Himlen blir aldrig så svart som på vintern. Liam går vid min sida. Han erbjöd sig att följa mig vägen hem. Vi gick sidan om varandra, tysta. Njöt av stunden.
"Vad gör du imorgon?" frågade han mig och bröt tystnaden.
"Ingenting tror jag, kanske lär känna staden" svarade jag. "Något speciellt?" frågade jag honom.
"Tänkte om du ville träffas imorgon?" frågade han mig. Menar han själv eller bara vi två. Känns lite pinsamt att fråga honom om det bara är vi två i med han har sagt att han gillar mig, han ingen aning om han gör det inu. Jag vet inte om jag gör det eller om jag fortfarande har känslor för Greg.
"Hur menar du?" frågade jag medians vi gick. Flera hus var helt släckta, några enstaka rum var det som var tända.
"Att du och jag träffas och hänger lite" sa han.
"Ja det låter kul" svarade jag och vi kollade mot varandra och log. Vi var nästan framme vid huset. Vi bestämde att jag skulle komma till honom vid ett tiden i med vi kommer att sova länge inatt.
Vi stod utanför dörren och stod mot varandra. Kollade in i varandras ögon. Nästan precis som vanligt.
"Då ses vi imorgon" sa han och vi kramade om varandra.
"Det gör vi" sa jag tillbaka och släppte taget om honom. Jag kände att han inte släppte om min rygg. Han lutade sig närmare mig och kysste mig på läpparna. Jag kysste honom tillbaka. Vi stod där mitt i natten, utanför huset och kysstes. Vi släppte varandra och sa hejdå till varandra lite pinsamt. Jag låste upp dörren och var helt förvirrad av som precis som hade hänt. Vi hade kysst. Det kändes osäkert. Jag kände ingenting, absolut ingenting. Inte som jag kände hos Greg. Jag kanske har känslorna kvar hos honom och kan inte gå vidare kanske ?


Tänkte i med att när jag började skriva då hade jag ändå en del bilder i en del kapitel och nu inga alls. Och allt blir roligare med bilder, så ska bättra mig på att hitta bilder till kapitlena. Så börjar i nästa (hoppas jag på). haha. Xxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh jag vill att hon ska bli ihop med Liam! Jättebra novell föresten :D

2012-01-22 @ 10:14:12
Postat av: sanna :D

asså my gosh, du ÄGER ju på att skriva! de går ju inte att ogilla dina noveller! :D håller med hon där ovanför mej, skulle oxå vela att hon blir ihop med liam.. c:

2012-01-22 @ 15:15:06
Postat av: Felizia

SKITBRA!:D

2012-01-22 @ 23:16:16
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jätte bra, älskar din novell :D ( misstolkade rubriken)

2012-01-23 @ 21:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0