Chapter 25 - No you can't do it

PREVIOUS: "Nej jag fixar detta. Men vill att du ska veta att min son och hans kompisar redan är här. Och du vet bandet One Direction?" frågade hon mig och jag nickade glatt till svar. "Min son är med där med dom andra fyra killarna som är ute i stugan just nu" förklarade hon för mig.
"Okej" svarade jag enkelt och såg att Anne log mot mig. Hon vet ju inte om att jag har träffat dom förut. Undra hur hon kommer reagera när vi kommer träffas.

Jag hörde hur killarna var ute i trädgården och kollade snabbt ut genom fönstret och såg att dom spelade fotboll. Jag hjälpte Anne till att fixa salladen och smyg kollade ut genom fönstret då och då.
"Han där med brunt lockigt hår är min son" sa Anne och peckade mot Harry.
"Harry okej" sa jag och delade gurkan.
"Är du ett fan?" frågade hon mig. Det verkar som hon nästan inte bryr sig om jag är ett fan utav dom eller inte. Bara jag inte skriker som en idiot.
"Ja jag är" sa jag och log.
"Okej" svarade hon enkelt.
"Var är toaletten föresten?" frågade jag henne.
"Gå runt om trappan och andra dörren" sa hon och jag började gå. Jag gick mot toaletten fast jag inte behövde gå men känns konstigt att killarna verkar inte veta att jag är på samma tomt som dom är på. Eller vet dom om det och bryr sig inte om saken? Själv tycker jag det känns konstigt. Jag öppnade dörren och stängde dörren efter mig. Jag ställde mig och kollade mig i spegeln. jag rättade till halsbandet och kanade genom mitt hår med handen snabbt och rättade till luggen. Min bruna utväxt hade börjat synas lite mer och mer. Får färga om det rött kanske igen eller blir det att jag färgar det brunt som min naturliga hårfärg. Vara lite mer diskret. Lyser inte upp så mycket mer då. Jag spolade och öppnade kranen för att det skulle höras att jag var på toa. Öppnade dörren och gick ut i köket. Anne var inte där mera, såg att hon stod vid grillen med Dustin. Salladskålen stod dör ute på bordet och hon blev snabbt klar. Jag stängde glasdörren efter mig och gick ut över gräset och kollade lite på killarna som spelade fotboll borta vid stugan. Louis hade bollen och passade den mot Liam. Oj Liam, hur kommer det bli när jag kommer träffa honom. Så som vi har snackat den senaste tiden. Jag gick mot Dustin och Anne som stod vid grillen tillsammans.
"Hur går det?" frågade jag dom och kollade på fläskfiléerna som log på grillen.
"Dom är inte brända än så alltid något" sa Dustin och vände på någon bit.
"Alltid något. Men hur mycket ska vi inte äta?" frågade jag och kollade på allt köttet.
"Det är extra för killarna äter som hästar. Speciellt Niall, han i dom mörkbruna shortsen med bollen" sa Anne och vi vände oss om och kollade på dom.
"Jag vet vem han är" sa jag glatt mot Anne och log mot henne.
"Hade redan glömt" sa hon och vi skrattade lite åt det. Jag stod och kollade på dom när dom spelare tillsammans. Jag såg att Zayn stannade upp och kollade mot Anne och mig som stod och kollade på dom.
"Och han är Zayn" sa jag och kollade mot henne. Men hon stod inte där. Kollade runt om mig och såg att hon var borta vid bordet som var dukat och fint. Jag kollade mot killarna igen och alla stod stilla och kollade mot mig. Dom visste då inte att jag skulle vara här idag. Dom såg lite förvirrade ut och det gjorde mig glad. Jag tog fram håret över axlarna och började gå mot dom. Dom gick lite sakta mot dom och kunde se hur förvirrade dom såg ut.
"Rödluvan" sa Louis glatt och jag skrattade åt det. Samma gamla Louis igen.
"Är det du? Vad gör du där?" frågade Niall förvirrat mot mig.
"Tack för välkomnadet" sa jag och skrattade.
"Men var gör du här?" frågade Harry mig.
"Just nu för att krama om er. Men bor hos Dustin på grund av mamma" sa jag och kramade om alla killarna. Och till sist Liam.
"Har saknat dig" viskade han mig när vi kramade om varandra.
"Jag med" viskade jag tillbaka i hans öra.
"Så visste du att vi var här?" frågade Zayn mig.
"Träffade din mamma igår och åt middag med henne" sa jag och kollade på mot Harry. "Och hon sa att sin son och hans kompisar skulle komma. Och jag visste att det var ni då" förklarade Juha för dom.
"Hur då?" frågade Liam mig.
"Jag visste ju att Anne var Harrys mamma. Jag är ett fan jag med" sa jag stolt. Det visste dom inte nog om.
"Vänta huh? Sen när?" frågade Louis förvirrat. Jag kollas mot killarnas ansiktsuttryck och det fick mig att skratta. Jag satte med på huk och fortsatte att skratta. "Vad missade jag?" frågade Louis igen.
"Ni ser bara så gulliga ut när ni ser förvirrade ut" skrattade jag fram och reste på mig igen. Jag återhämtade mig. "Innan jag träffade er var jag nog ett av ert störta fan och varför vi träffades på millshakebaren var för att Millie och jag hade gått runt i London och letat efter er. Så om vi skulle träffat er i London så skulle vi inte träffats på milkshakebaren" förklarade jag för dom.
"Okej nu hänger vi med" sa Niall och nickade med.
"Härligt" sa jag och tog fotbollen som log på marken. "Joina oss?" frågade han mig och jag nickade glatt. "Okej. Du, jag och Louis på resten" sa han och jag kastade bollen mot honom och vi tyckte det var en bra idée.
"Va brädd för att förlora killar" sa jag och gick runt om Liam och han honom en lömsk blick.
"Det ska du allt få se" sa Liam och blinkade med ögat mot mig. Niall passade bollen mot Louis och han började springa och jag sprang längre upp och han passade bollen mot mig med Liam kom och tog den mellan. Nej han ska inte få ta den nu. Jag började springa snabbare och snabbare och hoppade upp på Liams rygg. Jag skrattade för mig själv och han tappade balansen lite och fortsatte springa ändå.
Jag började kikla honom och han stannade upp och började skratta. Jag hängde över honom och kiklade honom vid sidan.
"Nej sluta det är fusk" skrattade han fram.
"Ingen sa något om några regler" sa jag hur glatt och helt och fortsatte kikla honom. Han gick ner på knä och försökte få av mig. Jag gick av honom och slutade kikla honom för hörde hur Louis och Niall skrek mål.
"Yeah" skrek jag tog sträckte ena armen upp. "Awesome" sa jag och gjorde high five med Niall och Louis.
"Det var fusk" hörde jag Harry säga till mig.
"Ni berättade inte reglerna för mig" svarade jag stolt. Jag kände hur någon tog mig om magen och jag lyftes från marken. Jag kollade vart jag tog hus och Liam lyfte upp mig i luften och la mig över hans axel. "Släpp ner mig" sa jag lite tjurigt.
"Nej" sa Liam glatt och hörde hur dom andra skrattade åt mig.
"Joooo, det är fusk" sa jag och sprattlade med benen.
"Vi berättares ju inga regler" sa Liam och där fick han väl till det. Jag fortsätter att sprattla med benen och inser att jag kommer ändå inte komma loss. Så hänger bara över hans axel.
"Vi slänger ner henne i poolen" sa Harry och nej nej nej. Han menar inte det han sa.
"Jaaa" ropade Louis. Jag kände att Liam började gå iväg och kunde inte se vart för ser bara bakom honom.
"Nej ni slänger inte i mig" skrek jag. Och började sprattla med benen igen.
"Jodå du ska i" sa Liam och hörde hur han skrattade.
"DUUUUUUUSTIN!! HJÄLP" skrek jag och kunde inte se om han reagerade eller inte.
"Vad händer killar?" hörde jag Dustins röst.
"Kimberley ska ta ett dopp i det blå" sa Zayn och alla killarna skrattade.
"NEEEJ STOPPA DOM" skrek jag för full hals.
"Okej okej killar, vänta lite" sa han. Tack gode Gud. "Jag ber Anne hämta kameran" sa han och han kan inte mena allvar. Alla började skratta, alla förutom jag.
"Ännu bättre, ett minne på det också" sa Niall och dom fortsatte att skratta.
"Är ni seriösa?" frågade jag när jag fortfarande hängde kvar där. Jag såg Louis komma bak till mig och kollade på mig och skrattade.
"Klart vi är" sa han och kollade in i mina ögon och skrattade bara. "Något du vill säga innan du blir blött?" frågade han.
"Ja" svarade jag tjurigt.
"Vadå?" frågade Harry mig.
"Släpp ner mig här ifrån" skrek jag och började sprattla med benen igen.
"Vänta vänta, måste ta ett kort på detta" hörde jag Niall säga och tog upp sin mobil och han kom framför mig och fotograferade mig när jag bara hängde där. Han fick sin bild och gick runt om och fotograferade Liam framifrån.
"Snälla släpp ner mig" sa jag och hängde bara över hans axel.
"Ja men du blir blött då" sa Harry och skrattade igen.
"Så jag har kameran" ropade Dustin och joggade fram mot oss. Liam vände sig om mot honom och jag såg stugan där killarna nog kommer att stanna några dagar framöver.
"Nejnej stanna upp" hörde jag Anne komma. Samt någon blixt, säkerligen från kameran.
"Vad är det älskling?" frågade Dustin henne.
"Vad kommer ni killar att göra?" frågade Anne. Hörde att rösten kom närmare, samt hon.
"Komberley ska ta ett dopp i det blå" sa Louis och hörde på hans röst att han var glad över det.
"Men nej vi ska äta nu" sa hon och lät lite orolig.
"Detta går snabbt" hörde jag Dustin säga. Varför var han på killarnas sida? Det är ju bara taskigt.
"Varför ska ni kasta i henne då?" frågade Anne igen.
"Hon hoppade upp på min rygg när vi spelade så Louis gjorde mål" sa Liam.
"Okej det är fusk" sa Dustin.
"Precis vad vi sa" sa Harry.
"Kan vi inte bara få det gjort nu, hon börjar att bli tung" hörde jag Liam säga. Jag har ju legat över hans axel i några minuter nu så det tror jag säkert att det börjar bli tungt. "Hjälp mig här Niall" sa han och vad menar han nu? Jag kände att jag lyftes ner och Liam höll om mig. Jag kollade in i hand bruna ögon. Min blick fastnade precis rakt in i hans bruna ögon. Jag ryckte till när jag kände att någon tog min runt om ryggen och jag hängde i luften. Liam höll i mina ben och Niall runt om mig. Jag började sparka och försöka ta mig ut ur greppet. Jag såg att Liam fick lite problem att hålla mina ben i luften. Jag sparkade mig loss greppet från honom. Men Niall höll fortfarande om mig. Jag kommer aldrig komma loss här ifrån. Niall höll om mig om magen och det var rätt mysigt men jag ska komma loss ifrån honom. Jag började kikla honom vid midjan och han släppte taget runt om mig. Jag sprang ut över gräset och kollade bak och Niall sprang bakom mig. Jag sprang runt om trädet och bakom stugan. Jag andades ut och lutade mig mot husväggen. Tog några steg åt vänster och kollade runt om hus kanten. Där kom Niall på språng och jag vände mig om snabbt och sprang runt om stugan och kom i Louis famn. Fast igen.
"Men hallå" sa han och jag kollade upp mot honom. Han kramade om mig och hörde Niall komma bakifrån.
"Gruppkram" sa han och kramade om mig bakifrån. Nu är jag defeletivt fast.

En längre del idag/natt. Hope you like it !!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jätte bra! :D Men uppdatera lite mer kanske, för novellen är super bra och man bra väntar på att få läsa! :)

2012-01-21 @ 11:18:54
Postat av: Frida L

Sjukt bra! Älskar verkligen den här novellen! Jag vill ha ett så snart som möjligt för att få veta om dom får i henne i poolen ;) <3 SJUKT BRA! <3

2012-01-21 @ 12:06:02
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tävling på bloggen nu, kolla in vettja :) xx

2012-01-21 @ 21:54:58
URL: http://www.harryniallstory.blogspot.com
Postat av: Christine

Hej, jag har också skrivit en one direction novell, kolla gärna in den och lämna en liten kommentar så gör du min dag! Nytt kapitel ute nu! :) Romantiskt värre... xx

2012-01-22 @ 00:07:42
URL: http://whenimtaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0