Chapter 24 - The band is in my garden

PREVIOUS: "Det låter inte så dumt. Bjud över Kimberley med. Hon skulle säkert gilla killarna. Dom är ju i samma ålder väl?" frågade jag honom. Han inte fått reda hur gamla hon är ens.
"Jo hon är nog 17 har jag för mig. Men är inte helt hundra på saken" sa han och vi skrattade inte. "Men jag bjuder med henne, hon kan allt lära känna några nya personer här" sa han och jag log.
"Inte för dom bor eller kommer träffas så mycket sen. Men det skulle varit roligt för Kim" sa jag och vi båda log mot varandra.



En och en halv vecka ledigt. Härligt att komma bort från allt jobb bara för en stund. Och att bo hos Harrys familj. Det kommer upp gamla minnen när vi alla var där för första gången och körde känna varandra. Berättade om oss och allt klickade på en gång. Vi bara satt där ute i stugan när det ösregnade utanför och skrattade. Kommer ihåg att ingen av oss ville in och hämta någon mat för vi skulle bli så blötta.
Louis körde precis som vanligt. Där hans trivs, bakom ratten. Han körde in på uppfarten och vi var hos Harry. Vi alla hoppade ut ut bilen och steg ut i solen. Härligt väder. Nu skulle det passa bra med mat. En stor baget skulle jag inte säga nej till nu. Men Anne brukar alltid laga mat tills vi kommer hit. Hennes hemlagade pastagryta klor ingen annan. Det är som att ära italiensk pasta. Mums. Vi tog våra väskor och gick in i huset. Allt stod precis som vi lämnade det för någon månad sen.
"Hemma" ropade Harry högt i huset. Vi hörde någon på ovan våningen som sprang. Anne som springer säkert.
"Anne, vi är hemma" ropade Louis och vi började skratta år det.
"Killar" sa Anne riktigt glatt när hon kom halvt ner springande från trappan. Hon kramade om Harry länge. Syns att en mamma har saknar sin son. "Ooh gubben" sa hon och kramade om honom och pussade honom på kinden. Vi hälsade med på henne och tog våra väskor över axlarna.
"Mot stugan" sa Zayn och började gå.
"Fel håll" sa Liam och han vände sig om.
"Ja men köket ligger åt detta hållet" sa han och vi skrattade åt honom. Mer än jag som är hungrig. Vi följde efter honom och gick in i köket.
"Jag har inte lagat någon mat idag" sa Anne och det såg ut som alla reagerade. Ingen mat..... "Men Dustin, kommer komma hit med så grillar vi kött. En grillkväll" sa hon och det låter ju till och med nästan bättre faktiskt.
"Perfekt" sa jag och log mot henne.
"Vem är Dustin?" frågade Zayn.
"En kille mamma träffar" svarade Harry och då pinglade det en klocka. Harry har snackat något om någon Dustin någon gång men inte tänkt på det precis.
"Hans kusinbarn kommer också komma. Hon är i er ålder, en underbar tjej" sa Anne och vi alla nickade till som ett snabbt svar.
Vi gick ut till stugan och slängde väskorna i den stora sängen som stod i mitten av rummet. Badbyxorna på.
"Sisten i får städa på toa innan vi sticker till London igen" skrek Louis och vi alla fick panik. En sak man inte vill göra är att städa på en toa efter den killar. Vi alla sprang ut över gräset och tunt om huskanten och mot poolen. Liam var i först, sen Harry, Louis och Zayn och jag samtidigt. Fast jag var nog lite före honom.
"Hej killar" hörde jag en kille säga. Jag skakade på huvudet och vände mig mot honom. Tröja och badshort, och han höll i ett stort fat.
"Hej Dustin. Dustin möt killarna. Killar möt Dustin. Mammas kille" sa Harry.
"Wassap?" sa jag.
"Ska grilla köttet till sen. Körde ni sisten i eller?" frågade han. Han verkade helt okej, Anne har hittat en bra snubbe ju.
"Ja vem kom sist i?" frågade Louis.
"Du blonda, med röds badbyxor" sa han och jag kan sist i. Så nu menas det att jag ska städas dasset. Herregud jag kommer att dö.
"Oohhhh Nialler" sa Liam.
"Se fram emot att städa på toa, Naill" sa Louis helt glatt.
"Yes" hörde jag Zayn säga glatt för sig själv.
"Otur Niall, hoppas du har näsklämma" sa Harry och vi alla började skratta.
"Sorry Niall, hoppas du överlever" sa Dustin och skrattade. Sen gick han iväg mot grillen.



Dustin sa att jag skulle komma vid halv fem och hjälpa till lite. Undra om killarna ens vet att jag ska komma. Hoppas ändå inte för vill överaska dom. Men känns ändå lite märkligt att på alla ställen jag hamlade så hamlade jag med Harrys mammas pojkväns familj. Rätt roligt på ett sätt och Anne eller Dustin vet inte att jag känner till killarna. Dom har heller inte berättat men herregud vem har missar One Direction om man bor i England. Dom är ju över allt. Det stör inte mig. Förutom att jag inte kan träffa dom ofta. Men ska vara glad att jag till och med har träffat dom. Tänk om Millie och jag inte skulle gått till Milkshake baren och träffat dom. Då skulle jag fortfarande gått runt i London och jagat efter dom.
Herregud. Millie?!? Jag har ju inte berättat för henne. Hur kunde jag ha glömt det. Men har inte kunnat berätta för henne heller för hon är på Semester på en kryssning med hennes familj. Och mamma spärrade min mobil för någon månad sen att jag inte kan smsa utomlands. Men när hon kommer hem så vet hon inte ens att jag inte bor kvar med. Allt kommer att bli så fel. Men vi kan ändå träffas för det är ju sommar och det betyder ingen skola!!
Jag plattas håret en extra gång och gick fram till byrån och tog upp ett par shorts och ett pösigt linne. Ett längre halsband och flera trådarmband på mig. Ett per enkla svarta ballerina skor. Sen låste jag dörren om mig.
Dustin berättade att det var bara till att följa vägen tills man såg ett brunt tegelhus på vänstersida med ett större avlångt träd på framsidan. Jag gick längs gatan och såg att flera tjej skrika framme vid ett hus. Det betyder att killarna har redan kommit och Harry bor där. Jag tog upp min mobil och ringde upp Dustin. Det tog inte så många signaler innan han svarade.
"Anne på Dustins telefon" hörde jag den bekanta rösten från henne.
"Hej Anne, det år Kimberley. Jag kommer inte in, fult av tjejer utanför ert hus" sa jag till henne.
"Okej jag ska ut och säga till dom, häng kvar" hörde jag hon säga. Jag hörde hur hon rörde sig i huset och öppnade en dörr och flera tjejer som skrek. "Tjejer, kan ni vara snäll att gå? Jag väntar gäster" hörde jag hon ropa vänligt till tjejerna. Jag kunde se hur några tjejer fick där ifrån från mitt avstånd.
"Är Harry hemma?" hörde jag en tjej skrika både från luren och genom luften.
"Men kan vi vara snälla och gå. Våra gäster kommer när som helst" hörde jag Anne ropa från luren till tjejerna och flera började gå där från. "Tack så mycket tjejer" hörde jag hon säga och stängde igen dörren. Nu hade alla tjejerna börjat röra på dig ifrån huset. "Så nu är dom borta" sa Anne i luren.
"Okej jag kommer nu då. Ses snart" sa jag i luren.
"Hejdå" sa Anne i luren och vi båda lade på.
Jag började gå igen. Jag mötte på några tjejer på vägen mot huset. Där såg jag ett brunt tegelhus med en större svart bil parkerad utanför med det högs trädet med utanför. Det måste vara detta för det såg ut som tjejerna kom där ifrån. Jag knackade tre gånger på dörren och öppnade den där på.
"Hej Kimberley" hörde jag Anne säga och kom fram och kramade mig. Jag kramade henne tillbaka.
"Hej" sa jag glatt och tog av mig skorna. "Ska jag hjälpa till med något?" frågade jag henne och vi båda gick mot köket.
"Nej jag fixar detta. Men vill att du ska veta att min son och hans kompisar redan är här. Och du vet bandet One Direction?" frågade hon mig och jag nickade glatt till svar. "Min son är med där med dom andra fyra killarna som är ute i stugan just nu" förklarade hon för mig.
"Okej" svarade jag enkelt och såg att Anne log mot mig. Hon vet ju inte om att jag har träffat dom förut. Undra hur hon kommer reagera när vi kommer träffas.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nej, du kan inte bara sluta sådär... Vill läsa fortsättningen NU! ;) hahaha

2012-01-19 @ 15:52:28
Postat av: Amanda

Skriv mer nu :o!!!!

2012-01-19 @ 17:28:13
URL: http://amandapaavola.blogg.se/
Postat av: Marina

Längtar till nästa del! Spääääännande ... :)

2012-01-20 @ 19:13:21
Postat av: aagnes

ny design på min 1D blogg, lämna gärna en kommentar om vad du tycker om den! :D http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-02-06 @ 22:08:59
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0