Chapter 23 - Phone with mom

PREVIOUS: Hans mamma heter Anne och jag vet att han bodde i Holmes Chapel förr. Hur kunde jag inte ha tänkt på det innan. Efter att ha varit One Direction's störta fan förr, då när jag låtsades att jag var gift med Harry. Jag visste allt om honom som nästan gick att veta. När jag tänker tillbaka är det ganska sjukt. Och vi är jag i samma rums som hans mamma.
''Kimberley, men du kan kalla mig Kim'' sa jag.


''Kan vi inte sticka hem till dig?'' frågade Louis. Dom andra verkade tycka desamma.
''Ska ni inte till era familjer?'' frågade jag dom.
''Men vi trivs hos dig'' sa Zayn.
''Precis som förr'' sa Liam och fick upp ett gammalt minne när vi var hos mig för första gången.
''Vi sticker hem till mig. Ringer mamma sen'' sa jag.
''Nice bro'' sa Niall och log.
''Hur går det med Kimberley?'' frågade Louis och alla blickar vändes mot Liam. Man såg att hans min sänktes lite snabbt.
''Vet inte'' svarade han lite förvirrat.
''Något hänt eller?'' frågade Zayn.
''Hon har flyttat'' sa han kort. Jag såg att allas ögon blev mycket större. Precis som innan. Vad menar han med flyttat? Annan stans i London eller flyttat flyttat?
''När fick du reda på det?'' frågade Zayn förvånat. Tror alla är lika förvånade för vi vet att Liam gillar tjejen och har snackat med henne mycket den senaste tiden för de inte kunnat träffas.
''Hon smsade mig innan idag och skrev att hon skulle flytta och jag frågade varför och allt. Då svarade hon att vi snackar ikväll för hon höll på att packa upp. Så hon har redan flyttat'' sa han och man hörde på hans röst att han vet ledsen och lite besviken. Skulle helt klart jag med varit om jag skulle varit i samma situation som honom.
''Sorry bro'' sa Louis och tog honom på axlen.
''Men visste du ingenting innan?'' frågade jag honom.
''Jag anade lite om saken. Men trodde aldrig det skulle hända så snabbt'' förklarade han. Vad menar han? Att inte hända så snabbt? Visste han om det eller var huset till salu innan, det hon bor i.
''Vad menar du?" frågade Niall lika förvirrad som han såg ut. Louis kliade sig i håret snabbt och Zayn såg mer förvirrad ut än vanligt.
Liam började berätta att hon handlade om Kimberley och hennes familj. Hennes syster, pappa och nu hennes mamma. Att hon hade sagt att hon hade ingen annan att bo hos, för dom hade inte kontakt med någon i släkten. Så han vet inte var hon håller hus nu, så hon kanske är i London fortfarande. Hoppas verkligen det för Liams skull.
"Men ring henne nu så ringer jag mamma och snackar med henne" sa jag och tog fram hans mobil som låg på bordet och gav den till honom.
"Ja ring honom nu" sa Zayn.
"Annars gör vi det till dig" sa Louis och vi började skratta.
"Okej jag ringer henne. Men ring Anne och snacka med henne" sa Liam till mig och slog upp hennes nummer.
"Ring vi båda så fixar jag mat" sa Niall och gick mot kylskåpet.


Annes perspektiv:
Kimberley är riktigt trevlig och rolig för den delen med. Tycker så synd om henne och allt som hänt med hennes familj. Dustin berättade det för mig igår när han berättade att han skulle ta hand om henne. Riktigt snällt av honom att göra det fast dom två knappt har träffas, till och med när dom är släkt. Men det syns på att dom kommer bra överens. När det bara träffades idag så skämtar dom med varandra redan och håller på. Roligt att Kim gör det redan när hon nästan kommit in i en ny familj. Jag hörde hur en mobil ringde och Kimberley reste sig ifrån stolen och tog mobilen från hallen.
"Jag måste ta detta" sa hon och gick iväg och hörde hur hon snackade med någon.
"Vad tycker du?" frågade Dustin mig och log.
"Om Kimberley?" frågade han henne och tog mina händer till hans. Han började massera mina hände och nickade till svar. "Hon verkar riktigt trevlig. Rolig och snäll. Tycker så synd om flickan bara" sa jag till honom.
"Hon är precis som sin mor. Glad och sticker ut på ett bra sätt. Som hennes hår. Vilken annan unge har du sätt med ett sånt hår och passar i det?" sa han och höll helt och hållet med honom.
"Inte många. Men det är något i hennes personlighet som gör henne så speciell" sa jag och Dustin nickade till svar. Jag hörde hur ännu en ringsignal börjar ringa och denna gången var den från min mobil.
"Nu ringer alla på en gång" sa Dustin och jag skrattade åt honom och gick ut i hallen där min väska låg. Plockade upp mobilen och Harrys namn lyste från displayen.
"Det är min son" sa jag glatt till Dustin och jag svarade. "Hej älskling, hur är det?" svarade jag i luren.
"Hej mamma" svarade han. "Det är bra. Vi är lediga sen i typ en och en halv vecka. Så vi tänkte sticka hem till oss och bo där. Är det okej?" frågade han mig. Jag blev så glad när jag hörde honom. Som jag saknar honom, varje dag.
"Det går hur bra som helst. Roligt att ni killar kommer över. När åker ni då?" frågade jag honom.
"Imorgon kväll" sa han och ett leende växte på mina läppar.
"Så roligt. Lagar mat till er då när ni kommer" sa jag till honom. Vet att han saknar sin mammas mat, eller Niall saknar min mat det vet jag om.
"Då blir Niall glad ja" sa han och hörde hur några av killarna skrattade i bakgrunden och hur Naill sa Vadå mitt namn?
"Misstänkte det med. Men ska återgå till middagen med Dustin och hans kusins dotter som bor här" sa jag.
"Okej men vi ses imorgon" sa han i luren.
"Det gör vi. Hälsa killarna. Puss" sa jag och vi lade på luren. Jag la ner min mobil i väskan igen och gick ut i köket igen där Dustin satt helt ensam nu.
"Vad sa han då?" frågade han mig.
"Han och killarna kommer över imorgon och stannar i en och en halv vecka" berättade jag för honom.
"Så roligt. Vi skulle kunna grilla till dom när dom kommer. Prefekt nu på sommaren" sa Dustin och det var ingen dålig idée alls.
"Det låter inte så dumt. Bjud över Kimberley med. Hon skulle säkert gilla killarna. Dom är ju i samma ålder väl?" frågade jag honom. Han inte fått reda hur gamla hon är ens.
"Jo hon är nog 17 har jag för mig. Men är inte helt hundra på saken" sa han och vi skrattade inte. "Men jag bjuder med henne, hon kan allt lära känna några nya personer här" sa han och jag log.
"Inte för dom bor eller kommer träffas så mycket sen. Men det skulle varit roligt för Kim" sa jag och vi båda log mot varandra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeer!!

2012-01-18 @ 01:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0