Chapter 33 - I am in the band called One Direction

PREVIOUS: "Men nej skit i det" sa jag och ville glömma det. Och att jag började säga det, för det är nog inte ens sant.
"Men snälla berätta" sa hon och tog händerna ihop och såg ut som hon bad för mig.
"Okej, men iså fall är det Louis. Jag känner mig trygg i hans armar" förklarade jag för henne. "Men det är inget mellan oss och kommer inte att bli" lade jag till och rykte på axlarna.
''Men nej så gulligt'' sa hon och gjorde ett awww ljud. Jag skrattade bara.
''Men nej det är inget awww. Vi är bara vänner fast jag gillar känslan i kroppen'' sa jag och log. Millie gjorde awww ljudet igen och jag skrattade åt henne. ''Men vi ska träffas imorgon'' berättade jag och hon fick ett leende så det såg ut som hela ansiktet skulle spricka.
''OMG SKA DU?!'' skrek hon nästan ut. Jag skrattade bara åt hennes ansiktsuttryck.
''Ja vi ska till mamma'' förklarade jag för henne och hon ändrade ett förvånat uttryck. ''Vadå?'' frågade jag henne och vände lite på huvudet.
''Din mamma är sjuk och är på sjukhus. Du ska ditt och tar med Louis. Det är mer än vänner då. Och att ni har träffats så mycket senaste tiden eller då när du var hos Dustin och dom var där samtidigt'' berättade hon för mig och jag började rodna. ''Du gillar honom, Kim'' brast hon du och jag log bara.
''Men han är snäll, han bryr sig och lyssnar om allt med min familj och allt. Sen är han rolig och får en att le hela tiden och snygg. Han är riktigt snygg'' sa jag och förtrollade mig bort i en annan värld. ''OMG JAG GILLAR HONOM'' brast jag ut några sekunder. Millie började skratta som aldrig förr.


En tjej kom fram till mig med en plattång i handen och började platta min lugg och spraya den med lite hårspray. Sen kom nästa tjej med smink i ena handen och en borste i andra handen. Hon började borsta det längs mina kinder och upp i pannan. Jag gick mot killarna och vi satt och snackade lite innan en kille med ett stort schema i handen och visade att vi skulle snart ut på scenen. Vi ställde oss tillsammans och såg ut på värden som satt i en förtöj och berättade att vi skulle komma efter reklamen. En man kom fram bakom oss och gick ut på scenen och gick ut och snackade med honom. Vi stod där och väntade och Paul kom bakom oss.
''Är ni redo killar?'' sa han och peppade upp oss.
''Ja'' sa vi i munnen på varandra.
''Bra, så bara er själva så blir allt bra'' sa han och vi nickade till. ''Och Liam, om de frågar om hon tjejen. Säg bara sanningen att ni bara är vänner'' förklarade han för honom.
''Klart'' svarade han glatt.

"Så Liam vi vill gå till dig. Vem är tjejen du dejtar?" frågade han mig och kollade på mot mig.
"Jag dejtar ingen för tillfälligt" sa jag till honom och han gav mig en lurig blick.
"Så vem är hon rödhåriga tjejen?" frågade han och kollade bakom oss och vi vände oss om och där kom upp en stor bild på mig och Kimberley.
"Oh rödluvan" brast Harry ut och vi skrattade.
"Men nej vi är bara vänner" förklarade jag.
"Det säger dom alla" sa han ironiskt och skrattade. Vilket Niall med gjorde.
"Men hon är en stark vän till oss alla i gruppen och är rolig att hänga med. Så hon var med i Holmes Chapel när vi var hos Harrys mamma" förklarade Louis seriöst.
"Ja hennes släkting känner min mamma så vi hade typ en grillkväll med dom" förklarade Harry.
"Så hon är bara en vän?" frågade han oss alla och vi sa ja i munnen på varandra. "Och hur är det med er andra? Är ni tillsammans med någon?" frågade han oss.
"Nej vi alla är singlar" berättade Niall.
"Okej tjejer. Ni har chansen, alla är singlar" sa han och kollade in i kameran och skrattade. "Och den eviga frågan. Skulle ni kunna vilja dejta ett fan?" frågade han oss.
"Ja om hon skulle varit en man gillar så ja" sa Zayn.
"Det kvittar om det är ett fan eller ej. Bara man trivs med varandra" lade Harry till.
"Så ni alla skulle kunna dejta ett fans?" frågade han oss. Vi insände och sa ja allihopa.

Jag sa hejdå till Millie och stängde igen dörren. Jag tog fram min mobil och såg att den var halv fyra och jag smsade ett sms till Louis. Är du klar? Skrev jag kort och skickade iväg det. Jag gick ut i vardagsrummet och började plocka utan sen igår eller inatt. Skålarna tog jag ut i köket, lade tillbaka alla filmer och lade rätt skiva i rätt cd-fördral och dammsugade upp alla popcorn på golvet. Jag hörde hur min mobil pinglade till i köket och gick med våra glass och tog upp mobilen. Är hos dig om fem minuter. Hade han svarat. Jag sprang upp för trappan och in på badrummet där knappt några av mina saker var längre. Det mesta är hos Dustin, men tur jag tog med mig något. Jag kammade igenom mitt hår och satte upp det i en hög hästsvans och drog lite mascara över fransarna och torkade mig lätt under ögonen, samt ett starkt läppstift som matchar mitt hår. Jag gick in på mitt gamla rum och byta om från min pyjamas till en enkel vit tröja och ett par svarta shorts. Jag kollade mig snabbt i spegeln och ser inte alls ut som jag fixade mig på fem minuter. Jag gick ner för trappan och ner i köket för att ta något att dricka. Jag såg mitt diadem ligga sidan om kylskåpet så satte det på huvudet och drack mitt glas med mjölk.

Jag hörde ett hårt knackande på dörren. Jag gick med glaset i handen och öppnade dörren där Louis stod med ett leende på läpparna. Vi möttes med en kram och han kom in.
''Ska vi sticka på en gång eller du vill hänga har lite?'' frågade jag honom.
''Vi kan kanske sticka nu och så köper vi något att äta och sticker hit eller till mig och Harry?'' föreslog han och jag nickade till. Jag gick och lämnade glaset i köket och gick ut i hallen och där stod Louis och höll upp ett kort i handen. Jag gick till honom och kollade vilket kort det var. Det var för fem år sedan när mamma min syster och jag var på semester. Ett minne av min syster kom upp i huvudet och det fick mig att le även om det sårade mig inombords. ''Din syster eller?'' frågade han och kollade mot mig. Jag nickade försiktigt och kollade djup på min mamma och hoppas att hon mår bra.
''Sen är det mamma där. Men hon är inte direkt sig lik nu. Hon är sliten och har mörkare hår'' förklarade jag för honom.
''Okej, vad heter din mamma förresten?'' frågade han mig.
''Carlotte'' svarade jag.
''Okej bra. Då slipper jag stå som ett frågetecken och inte veta vad hon heter'' sa han och jag små skrattade åt honom.

Hissen stannade upp och en kvinna och en man gick ut ur hissen. Dom gråa hissdörrarna stängdes sakta och några sekunder senare öppnades dom ingen med ett pling ljud. Vi gick igenom en vit lång korridor och möttes av några sjuksköterskor. Vi kom fram till rummet och jag knackade två små knackningar och öppnade där efter dörren. Jag kollade bak mot Louis och vi log mot varandra.
''Hej mamma'' sa jag när jag såg henne ligga där i sängen.
''Hej gumman'' svarade hon tillbaka innan hon fick syn på Louis när han stängde dörren efter sig. ''Och detta är?'' frågade hon nyfiket och rättade upp sig i ryggen.
''Jag är Louis. Louis Tomlinson'' sa han och gick fram till mamma och hälsade med en handskakning.
''Trevligt att träffas Louis. Jag är Charlotte'' svarade mamma tillbaka.
''Desamma'' svarade han och i satte oss på två stolar sidan om hennes säng.
''Så ni två är tillsammans eller?'' frågade hon och byte blickar mellan Louis och mig.
''Nej vi är bara vänner'' svarade jag henne.
''Väldigt bra vänner'' lade Louis till och vi log emot varandra.
''Så trevligt. Vad sysslar du på med Louis då?'' frågade mamma honom och det verkade som hon gillade honom.
''Jag jobbar faktiskt som artist'' förklarade han hon henne och hon såg lite spektisk ut. För jag vet att hon tycker inte att folk klarar av att jobba inom musiken resten av sitt liv om man inte så är riktigt stor. Men Louis och killarna har inget problem med att vara små inom musiken.
''Men så trevligt'' började hon och såg så glad ut som möligt. ''Någon låt du har släppt som jag kanske känner till?'' frågade hon intresserat ändå.
Han skrattade lite och sa ''Om du känner till bandet One Direction så ja''.
''Om jag känner till dom. Kimberley är nog deras största fans'' sa hon och skrattade lite. ''Deras skriva har man hört ett par hundra gånger där hemma i huset'' lade hon till och Louis skrattade och vände sig om mot mig med ett stort leende.
''Jag är medlem i det bandet'' förklarade han för henne och mamma slutade och skratta på en gång. Hon kollade med stora ögon på mig och jag nickade glatt mot henne. Både Louis och jag började skratta åt hennes ansiktstryckt lite. ''Jag är den äldsta i bandet'' lade han till.
''Kim, din störta idol sitter sidan om dig och du är lugn? Hur kommer detta sig?'' frågade hon förvånat och kollade mot mig. Louis och jag började berätta hela historian för mamma men utelämnade en del saker. Som hela Liam saken och jag ville utelämna det med poolen med hos Dustin men Louis började berätta om det ändå. Mamma verkade tycka om att lyssna på hela historian.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jätte bra :D

2012-02-21 @ 07:49:37
URL: http://myonedirectionnovel.blogg.se/
Postat av: Felizia

SÅ HIMLA BRA! :D

2012-02-21 @ 16:43:42
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0