Chapter 29 - The car drive with the boys

PREVIOUS: "Gillar du inte henne?" frågade jag honom lite förvirrat.
"Jo det gör jag fortfarande. Men hon gillar mig bara som en vän. Så sätter inte upp vänskapen på det. Så får låta mina känslor försvinna bara" sa han och rykte på axlarna.
"Sorry bror" sa Niall.
"Det finns fler" sa Louis och Liam nickade till ett ja.



Timmarna hade gått. Jag vet inte riktigt hur länge vi har suttit här i bilen. Eller i själva bakluckan. Men roligt har det varit här bak med Louis. Jag satt själv den första timmen när Louis körde tills vi stannade på ett ställa att köpa något att äta. Sen dess har Louis suttit med mig i bakluckan och Liam har kört. Tiden har ändå gått snabbt i med det har varit så roligt. Men börjar tröttna att sitta i bilen nu. Vill bara ut ur bilen och ut i solen istället för att sitta i en bil med fem killar som berättar pinsamma saker som hänt dom. Jag trodde jag skulle dö av skratt när Harry berättade sin. Som jag skrattade och fick ont i magen med för den delen. Trodde jag aldrig skulle sluta skratta.
"Är vi framme snart?" frågade jag igen efter femte gången på denna kvarten typ.
"Snart" sa Niall och Liam i mun på varandra.
"Det har ni sagt i en timme nu snart ju" svarade jag med otålig röst. Louis började skratta sidan om mig.
"Men vi är snart framme nu" sa Harry från inne i bilen.
"Men när?" frågade jag igen.
"Någon ger sig inte" hörde jag Zayn säga och skrattade med Niall i baksättet tillsammans.
"Jag hörde det" sa jag och tog fram min sura röst och tog armarna i kors och flinande med dom.
"Nu är vi framme" hörde jag Liam säga och jag kändes hur bilen svängde. Äntligen nu är vi framme. Vill bara ta av mig skorna och få sanden mellan tårna och doppa fötterna i vattnet. Ta en kall öl njuta utav värmen i min bikini.
"Vi är framme" skrek Louis i hela bilen.
"Yeeeey" ropade alla samtidigt.
"Jag älskar att slippa sitta i bilen i flera timmar" ropade Harry ut.
"Yeeeey" ropade alla ut igen. Jag kollade på Louis och fnissade bara. Jag hörde att dom andra gick ut ur bilen och smällde igen dörrarna. Deras röster kom närmare oss och jag kröp fram till bakluckan med Louis sidan om mig.
"Kan ni öppna?" ropade jag ut till dom.
"Är det något vi har glömt?" hörde jag Harrys röst utan för och såg genom glaset att han tog sig på hackan. Men dom kunde inte se oss in i med glaset var tonat så dom ser bara svart glas.
"Nej jag tror inte det" sa Liam och kollade runt om sig.
"Nej nej nej, öppna bakluckan och kolla" sa Louis och knackade på rutan och skrattade.
"Men om vi inte glömt något, då sticker vi" sa Niall glatt.
"Yeeey" sa dom där ute och tog upp händerna i luften. Och dom började gå.
"Okejdå då har vi drickan här i bilen" ropade Louis ut och såg hur Zayn och Liam stannade på en gång.
"Vi har glömt drickan och maten i bakluckan" sa Zayn och Niall och Harry såg jag vända sig om. Louis och jag skrattade tyst inne i bakluckan och stod på alla fyra. Jag vände mig mot Louis och kollade på honom. Han tyckte mest det var roligt. Jag var lite orolig om det faktiskt skulle lämna oss här inne. Jag kollade in i hans blå ögon och fastnade lite och mötte hans ögon kontakt. Har aldrig sätt Louis mjuka sida. Eller en gång när jag berättade om mamma bara för honom och då kände jag verkligen hur han brydde sig. Men att bara kolla in i hans blåa ögon känns det som jag känner hand lugna och inte skämtande Louis. Bara Louis som en ödmjuk person. Jag ryckte till när jag såg att dörrluckan öppnades utav killarna.
"Saknade ni oss?" frågade jag glatt och kröp ut ur bilen.
"Vi tänkte på drickan, höll på att glömma den ju" sa Liam och skrattade.
"Men vi saknade er förstås också" lade Zayn till och tog ut fotbollen ur bilen med. Jag tog två solstolar och vi alla började gå ner mot stranden tillsammans. Ingen kvar lämnad i bilen denna gången, alla vi sex på väg mot vägen tillsammans. Jag tog av min mina ballerina skor och kände sanden mellan tårna. Den härliga känslan att gå barfota. Har alltid älskat att göra det sen jag var liten. Niall kastade fram bollen och började sparka på den och springa efter den. Harry kastade två andra stolar i sanden och sprang efter Niall och dom två började spela. Jag satte ner dom andra två stolar jag höll i och Louis satte ner dom andra två. Vi alla fyra satte upp stolarna och tog fram handdukarna och vars en öl. Jag tog av min mitt linne och mina jeans shorts och satte mig ner i solstolen och öppnade min öl.



Timmarna gick och såg att klockan hade börjar närma sig sex på kvällen. Varit på stranden nästan hela dagen. Förutom andra halva av dagen som vi satt i bilen. Badat flera gånger, solat. Fick is kallt vatten över mig när jag log och solade av Liam och Louis. Som jag skrek och sprang efter dom. Sprang efter Louis först och avföll nästan honom och vi ramlade och jag hamlade över honom. Sen började han kickla mig så han kom över mig och satte sig på min mage. Och fortsatte och kickla mig tills Zayn och Liam kom och lyfte upp mig i armarna och benen och slängde i mig i havet. Kände mig verkligen älskad. Vi spelade även lite fotboll och åt så klart. Drickan hade börjat att ta slut från våra två kylväskor och hade ändats det tråkiga kvar, vatten. Vi alla hade börjar bli lite flummiga och gjorde lite allt möjligt. Harry och Zayn ställde sig på en liten klippa och låtsades att dom var Jack och Rose från Titanic. Sen föll dom överbord och rakt ner i sanden. Och vi alla dansat runt på stranden och sätt ut som ett par yra höns. Roligt men tur att det bara finns vi här. En perfekt sista dag att fira killarna sista dag här innan dom åker imorgon. Att åka till stranden var nog den bästa idéen jag har hört Niall säga nu under alla dessa dagarna.

Jag lämnade Dustin i huset med hans två döttrar. Regina verkade vara helt okej. Jag visste att han hare två döttrar och en var lila gammal som mig typ. Var lite orolig om hon skulle vara en sån kaxig typ som Zoey på skolan. Eller rättare sagt, min föra skola. Regina är ett år äldre än mig, börja sitt andra år på college till hösten och har hur torr humor som helst. Och älskar att spela gitarr. Hon sjunger faktiskt inte så dåligt heller för den delen.
Jag gick längs vägen mot Harrys hus. Idag skulle dom åka mot London igen för att jobba. Leendet på munnen fanns inte alls när jag gick längs väggen med solen i ögonen. Jag kom fram till huset och såg Niall och Liam stå vid bilen och packa väskorna i bilen.
"Hej killar" sa jag och dom kollade mot mig och log.
"Den röda kommer" sa Niall och vi skrattade åt det.
"Hej du" sa Liam och lyfte upp en väska in i bilen igen. "Så vad händer?" frågade Liam mig och jag kramade om han och sen Niall.
"Kom över och tänkte se att ni inte kört utan att säga hejdå till mig" sa jag och log halvt.
"Det skulle vi aldrig göra" sa Niall och blinkade med ögat. Jag fnissade.
"Dom andra är där inne och äter om du vill med ha något" sa Liam.
"Ja får gå in och säga hej till dom med" sa jag och började gå mot dörren. Jag hörde hur en baklucka smällas igen och kollade bak och såg Niall och Liam komma bak efter mig. Jag väntade in dom och vi gick in tillsammans.
"Gissa vem vi hittade där ute?" ropade Liam högt i huset. Det syns verkligen att dom alla känner sig som hemma där.
"Städsaker till Niall" hörde jag Zayns röst. Och att det kom skratt ifrån köket och hörde Liam även skratta.
"Vadå städsaker?" frågade jag Niall och Liam förvirrat och tog av mig min andra sko med.
"Oh den röde är här" hörde jag Harry säga ute i köket. Jag kollade frågande mot Liam och Niall när vi gick mot köket.
"Niall ska städa toaletten i stugan för han kom sist ner i poolen" skrattade Louis fram. Samt alla andra förutom Niall som gjorde en ledsen min som fick mig med att skratta.
"Men nej så taskigt" skrattade jag lite fram och kollade mot Niall.
"Då kan du hjälpa mig?" frågade han glatt.
"Ohnej. Det kan du glömma, vill gärna så fall leva när jag går ut där ifrån" sa jag och hörde att Louis och Zayn började skratta. Högt.
"Det var taskig" sa Harry. "Så illa är det inte" sa han och Liam började med skratta.
"Nejnej, inte alls så illa. Det var ju därför jag fick göra det" sa Niall ironiskt och jag började skratta.
"Sant" sa Harry och skrattade med.

Jag följde med Niall ut i stugan med en stor hink fult med olika vätskor som han skulle använda när han ska städa där ute. Vi gick över gräsmattan och jag erbjöd mig att följa med ut för att ville inte säga hejdå till dom och tillbringa så mycket tid som möjligt innan dom sticker. Plus det är lite synd om Niall med. Vi gick in i stugan och såg hur tomt allt var, ingen extra säng, inte fullt med saker över allt och kläder. Niall öppnade dörren till toaletten och det såg inte så illa ut som jag hade föreställt mig.
"Hjälpa till lite?" frågade han mig och höll fram en flaska till mig led något medel i. Jag skakade på huvudet och lutade mig mot dörrkarmen. "Varför följde du med ut då?" frågade han underligt och skrattade lite.
"Ville se hur förjävligt det var här ute och se dig städa. Skulle aldrig kunna sig dig städa innan du frågar om hjälp" skrattade jag fram och Niall gav mig en sur min som jag skrattade med åt. Han började med att läsa på alla flaskor vad allt var för medel.
"Varför kunde man inte ha ett medel till över allt istället för flera stycken som man inte ens vet vad det betyder" sa han ironiskt och jag skrattade åt honom när han läste på en vit flaska med en blå kork. "Gud tacka bilderna" sa han stolt. Det tog inte så lång tid innan han kom igång med städningen och började putsa spegeln. "Så tänkte fråga dig en sak" sa han och torkade av spegeln.
"Visst vadå?" frågade jag glatt och iakttog honom.
"Vill bara försäkra mig. Hur är det mellan dig och Liam?" frågade han mig.
"Det är fint, det är nog som vanligt igen tycker jag. Har han sagt något då?" frågade jag honom.
"Nej det har han inte. Men ville bara höra om allt var okej mellan er" sa Niall och jag log för hans omtanke.
"Jag berättade för honom att jag inte hade samma källor för honom som han hade för mig. Och det verkar ändå som han tog det bra att inte förstöra vänskapen" förklarade jag för honom.
"Precis, han sa att han ville inte förstöra vänskapen alls" sa Niall och jag log igen. Att Liam ville verkligen heller sätta vår vänskap på spel.
Förlåt för väntan, men hade ingen idee alls. Men fick en idee av en kompis till mig så jag skrev lite idag. Plus där är bilder med i detta, YEEEY !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0